Înapoi

Decizia etapei de incadrare (initiala) - PLAN URBANISTIC ZONAL – „ELABORARE P.U.Z. PENTRU CONSTRUIRE IMOBIL DE LOCUINTE COLECTIVE P+2E+3R”, titular: PETREA CRISTINEL

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE (inițiala)

Nr. 7879 / 12.07.2023

 

PLAN URBANISTIC ZONAL – „ELABORARE P.U.Z. PENTRU CONSTRUIRE IMOBIL DE LOCUINTE COLECTIVE P+2E+3R”, propus a fi amplasat în Municipiul Focsani, Strada Brailei, T197, P10875, Nr. cad. 60544 (intravilan), judetul Vrancea

 

         Ca urmare a cererii adresate de PETREA CRISTINEL cu domicilul în municipiul Focșani, Strada Aurora, nr. 1, bl.1, ap.2, județul Vrancea, înregistrata la APM Vrancea cu nr. 7879 din 22.06.2023 în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului și a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 27.10.2022, etapa de încadrare ca:

PLANUL URBANISTIC ZONAL – „ELABORARE P.U.Z. PENTRU CONSTRUIRE IMOBIL DE LOCUINTE COLECTIVE P+2E+3R”, propus a fi amplasat în Municipiul Focsani, Strada Brailei, T197, P10875, Nr. cad. 60544 (intravilan), judetul Vrancea nu necesită evaluare de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

  • planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.
  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :
  1. gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

În interiorul terenului care a generat P.U.Z., se propun noi reglementari:

- se propune amenajarea cailor de circulatie auto si pietonale, pentru a deservi noii functiuni propuse. Toate caile de circulatie auto si pietonale de incinta vor fi dimensionate conform prescriptiilor din R.L.U. P.U.G. Focsani;

- se propun reglementari noi, prin care se vor norma numarul de locuri de parcare pentru a deservi noii functiuni urbane. Sunt propuse de reglementat 9 locuri de parcare, vor respecta prescriptiile de dimensionare conform N.P. 24/1997, iar normarea locurilor de parcare propuse de reglementat, vor respecta prescriptiile din H.C.L. 345/2019;

- se propun reglementari noi, prin care se vor crea zone amenajate cu spatii verzi si plantate, iar acestea vor respecta prescriptiile din R.L.U. P.U.G. Focsani;

- se propune rezolvarea imprejmuirii perimetrale acolo unde este necesara, se vor respecta atat prescriptiile din Codul Civil, cat si cele din R.L.U. P.U.G. Focsani;

- se propune evaluarea retelelor edilitare din zona studiata si imprejurimile acesteia, pentru a deservi noii functiuni propuse;

Terenul care a generat P.U.Z., este situat in intravilanul municipiului Focsani, Strada Brailei, T197, P10875, Nr. cad. 60544, judetul Vrancea, se afla in zona cu locuinte colective existente cu functiuni complementare, la care se propun a se reglementa noi indicatori urbanistici pentru zona cu functiunea de locuire colectiva -6 unitati locative, cu regim de inaltime P+2E+3R si dotari conexe si complementare

Terenul care a generat P.U.Z. nu se afla in raza de 100.00m - zona de protectie, a vreo unui monument istoric sau sit arheologic.

Zona studiata din care face parte terenul care a generat P.U.Z., este o zona modernizata a municipiului Focsani, la care in continuare se pot adauga inbunatatiri. Actuala documentatie de urbanism zonala vine in completarea functiunilor existente.

Prin prezenta documentatie de urbanism zonala se vor crea limite edificabile fata de limitele de proprietate existente ale terenului care a generat P.U.Z., care in final vor asigura toate conditiile de invecinare cu toate loturile de teren de pe perimetrul studiat (retrageri fata de limitele de proprietate vor respecte toata legislatia de proiectare in vigoare), in acelasi timp se va asigura insorirea tuturor spatiilor de locuit atat existente cat si propuse (dupa caz conform studii de insorire).

Principalele grupari functionale ce delimiteaza amplasamentul sunt:

-La Nord - se invecineaza cu o cale de circulatie auto si pietonala din domeniul public (fundatura), urmata de o zona amenajata cu spatii verzi din domeniul public, urmate de cladiri cu functiunea de locuire colectiva cu regimul de inaltime P+3E si spatii comerciale sau prestari servicii la parter.

-La Est - se invecineaza cu o cale de circulatie auto si pietonala din domeniul public (fundatura), urmata de o zona amenajata cu spatii verzi din domeniul public, urmate de o cladire cu functiunea de locuire colectiva cu regimul de inaltime P+4E si spatii comerciale sau prestari servicii la parter.

-La Sud se invecineaza cu o cale de circulatie auto si pietonala din domeniul public (fundatura), urmata de o zona amenajata cu spatii verzi din domeniul public, urmate de cladiri cu functiunea de locuire colectiva cu regimul de inaltime P+2E.

-La Vest se invecineaza cu un alt teren proprietate privata, care momentan este liber de constructii. Dupa terenul proprietate privata se afla un teren si cladire care sunt in folosul furnizorilor de utilitati publice, cu regimul de inaltime parter.

Toate aspectele prezentate mai devreme, cu distantele fata de vecinatati se gasesc in plansa U02.0 – Reglementari urbanistice-Zonificare, plansa care are in spatele ei suport topografic, cu masuratori cadastrale in sistem de referinta Stereo 70.

 

ZONIFICARE FUNCTIONALA – REGLEMENTARI, BILANT TERITORIAL, INDICATORI URBANISTICI

 

Interventiile urbanistice propuse nu modifica functionalitatea zonei studiate, ci doar reglementeaza noi indicatori urbanistici si clarifica modul de construire si amenajare a terenului aflat sub studiu. Prin prezenta documentatie de urbanism se propun respectarea urmatoarelor principii:

  • reglementarea terenului generator de P.U.Z, prin reglementarea de noi indicatori urbanistici si propunerea de aprobarea a modului de amenajare a zonei edificabile pentru viitoarele constructii. Reglementarea zonelor edificabile vor avea la baza retrageri stradale, Codul Civil, retrageri conform normativ P119, studiu de insorire (dupa caz) si restrictii ale retelelor edilitare.
  • asigurarea caii de circulatie si a caii de acces, prin examinarea celor existente, validarea dimensionarii acestora si/sau modernizara acestora dupa caz;
  • asigurarea retelelor edilitare in sistem centralizat si pozitionarea restrictiilor retelelor edilitare in raport cu zona studiata si terenul care a generat P.U.Z.;
  • reglementarea de spatii verzi si plantate, decorative, de aliniament si cu rol de protectie fata de vecinatati conform prescriptiilor din R.L.U. P.U.G. 2000 Focsani;

 

Indicatori urbanistici propusi:

 

P.O.T. maxim admisibil propus                                   40.00 %

C.U.T. maxim admisibil propus                                   1.50

R.H.max. admisibil propus                                          = P+2E+3R;

H.max. admisibil propus                                              = 14.00m;

 

 

BILANT TERITORIAL CONFORM MODULUI DE FOLOSINTA A TERENURILOR SUPRATERANE- TERENURI GENERATOARE DE P.U.Z.

ZONIFICARE FUNCTIONALA

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT

(%) din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT

(%) din suprafata totala

Zona teren generator de P.U.Z., destinata locuintelor colective, cu indicatori urbanistici nereglementati

514.00mp

100.00%

0.00mp

0.00%

Locuinte colective P+2E+3R - propus

00.00mp

0.00%

205.60mp

40.00%

Dotari conexe (loc de joaca pentru copii-spatiu verde, platforma europubele ecologice propusa)

0.00mp

0.00%

30.84mp

6.00%

Alei carosabile, parcari supraterane si alei pietonale propuse

0.00mp

0.00%

190.18mp

37.00%

Spatii verzi amenajate propuse

0.00mp

0.00%

87.38mp

17.00%

TOTAL TERENURI GENERATOARE DE P.U.Z.

514.00mp

100.00 %

514.00mp

100.00 %

 

REGIMUL DE ALINIERE AL CONSTRUCTIILOR

Amplasarea constructiilor pe terenul generator de P.U.Z. se va face cu respectarea normelor de igiena cuprinse in Ordinul nr. 119/2014 al Ministerului Sanatatii.

Din punct de vedere al normelor de P.S.I. se vor respecta distantele de siguranta intre cladiri (constructii propuse) conform Normativului P 118/1998.

Retragerile vor fi calculate pentru a se putea amplasa locuri de parcare intre gardurile stradale si limitele edificabile de pe aceste laturi.

Noua solutie de zonificare, are in vedere prevederile normativelor actuale cu privire la forma si dimensiunile constructiilor, a cailor de comunicatii terestre, a drumurilor de deservire locala, a necesarului de parcaje, etc.

 

DEZVOLTAREA ECHIPARII EDILITARE

a) Cai de comunicatie si retea de canalizare a apelor pluviale

Terenul generator de P.U.Z. va fi racordate la strada Constitutiei prin-un drum public (fundatura). Acest drum va asigura atat circulatia auto cat si pietonala.

Canalizarea apelor pluviale din incinta va fi dirijata in sistem centralizat prin retea de ape pluviale, care va deversa in reteaua stradala din strada Constitutiei.

b) Alimentarea cu apa potabila

Pentru noile functiuni propuse de reglementat, se va realiza bransament la reteaua adiacenta terenului generator de P.U.Z..

Pozitia bransamentului va fi pozata ingropat. Iar aprobarea si executia acestei propuneri se va realiza intr-o etapa viitoare de proiectare si va avea la baza avizul detinatorului retelei. Dupa realizarea bransamentului se vor monta apometre individuale pentru fiecare unitate locativa.

c) Canalizarea apelor uzate menajere

Pentru noua functiune propusa de reglementat, se va realiza bransament la reteaua adiacenta terenului generator de P.U.Z..

Pozitia bransamentului va fi pozata ingropat. Iar aprobarea si executia acestor propuneri se va realiza intr-o etapa viitoare de proiectare si va avea la baza avizul detinatorului retelei.

d) Alimentarea cu gaze naturale

Pentru noua functiune propusa de reglementat, se va realiza bransament la reteaua adiacenta terenului generator de P.U.Z..

Pozitia bransamentului va fi supraterana. Iar aprobarea si executia acestor propuneri se va realiza intr-o etapa viitoare de proiectare si va avea la baza avizul detinatorului retelei. Dupa realizarea bransamentului se vor monta cate un contoar de gaz pentru fiecare unitate locativa. Alimentarea obiectivelor propuse va fi strict pentru incalzirea spatiilor pe perioada rece a anului si folosirea la gatit a unitatilor locative.

e) Alimentarea cu energie electrica

Pentru noua functiune propusa de reglementat, se va realiza bransament la reteaua adiacenta terenului generator de P.U.Z..

Pozitia bransamentului va fi ingropata sau aeriana. Iar aprobarea si executia acestor propuneri se va realiza intr-o etapa viitoare de proiectare si va avea la baza avizul detinatorului retelei. Dupa realizarea bransamentului se vor monta cate un contoar de electricitate pentru fiecare unitate locativa

d) Telecomunicatii si date

In aproprierea zonei studiate exista retea de telecomunicati si date.

Pentru noua functiune propusa de reglementat, se va realiza bransament la reteaua adiacenta terenului generator de P.U.Z..

Pozitia bransamentului va fi ingropata sau aeriana. Iar aprobarea si executia acestor propuneri se va realiza intr-o etapa viitoare de proiectare si va avea la baza avizul detinatorului retelei.

 

PROTECTIA MEDIULUI

Depozitarea controlata a deseurilor menajere: - colectarea si depozitarea deseurilor menajere se va face controlat, in containere speciale (pubele ecologice), urmand a fi colectate si ridicate periodic de catre o firma de specialitate, in baza unui contract de prestari servicii.

Ca principale acte normative privind protectia mediului ce trebuie respectate, sunt precizate urmatoarele:

- Se vor respecta conditiile de calitate a aerului, conform STAS 12574/87;

- Deseurile rezultate vor fi ridicate de catre o unitate de salubrizare autorizata; Articolele reciclabile din hartie, carton, sticla etc, vor fi colectate separat, pe tipuri si vor fi predate unitatilor  specializate pentru valorificare, conform O.U.G. 92/2021.

- Se vor respecta prevederile Ordinului 756/97 cu privire la factorul de mediu sol;

- Nivelul de zgomot exterior se va mentine in limitele STAS 10009/88 (max. 50dB) si STAS 6156/1986;

- Emisiile de poluanti in aer nu vor depasi valorile impuse de Ordin 462/93 si Ordin M.A.P.M. 1103/2003;

- Apele uzate vor respecta conditiile de colectare din NTPA 002/2002;

- Se vor respecta prevederile H.G. 856/2002 privind gestiunea ambalajelor pentru asigurarea conditiilor impuse de Legea 426/2001;

- Se vor respecta normele de salubrizare aprobate de autoritatile administratiei publice locale sau judetene.

 

  1. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la:
  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

- prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  3. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): zona studiata in PUZ nu se afla intr-o zona cu alunecări de teren sau inundabila.

mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor.

  1. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

(iii) folosirea terenului in mod intensiv: nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 496 / 26.04.2022 emis de Primaria Municipiului Focșani, avizul de oportunitate nr. 1/15.03.2022 emis de Primăria Municipiului Focșani, a adresei nr. 7194/08.06.2022 emisa de Direcția de Sănătate Publică Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 9531 / 22.08.2022), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin publicarea în cotidianul „Monitorul de Vrancea” în ediţiile din 19.07.2023 şi din 22.07.2023.

 

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

 

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.