Înapoi

Decizia etapei de incadrare (initiala) privind planul "Elaborare PUZ-Atragere în intravilan pentru funcțiune de depozitare agregate minerale și producție elemente prefabricate din beton", propus a fi amplasat în extravilan Odobești, T31, P477, CF 60452, jud. Vrancea - titular - S.C. GRIFON BETON S.R.L.

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

(inițială)

Nr. 7415/ 25.06.2024

 

Ca urmare a notificării adresate de SC GRIFON BETON SRLcu sediul în Odobești, Șoseaua Vrancei nr. 6, jud. Vrancea , privind planul "Elaborare PUZ-Atragere în intravilan pentru funcțiune de depozitare agregate minerale și producție elemente prefabricate din beton", propus a fi amplasat în extravilan Odobești, T31, P477, CF 60452, jud. Vrancea, înregistrată laAgenţia pentru Protecţia Mediului Vranceacu nr. 11961/04.10.2023 și a completărilor ulterioare,

în baza:

  • Hotărârea de Guvern nr. 43/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • Hotărârii Guvernului nr.1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

 

având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 20.06.2024- etapa de încadrare,

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr.1- Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL– "Atragere în intravilan pentru funcțiune de depozitare agregate minerale și producție elemente prefabricate din beton", propus a fi amplasat în extravilan Odobești, T31, P477, CF 60452, jud. Vrancea, titular SC GRIFON BETON SRLcu sediul în Odobești, Șoseaua Vrancei nr. 6, jud. Vrancea, nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

1. Caracteristicile planului:

a)gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Prezentul plan este întocmit pentru a răspunde cererii beneficiarului pentru construirea unei zone de producție prefabricate din beton cu zona de sortare și depozitare agregate minerale.

Terenulsupusplanului urbanisticzonal,seaflaîn extravilanul orasului Odobești, pepartea de est a localității, la o distanță de aproximativ 5.6km.

Terenulgenerator de P.U.Z. se aflăînextravilanulorașuluiOdobești, T31, P477, Nr. cad. 60452, județul Vrancea și este propus a fi atrasînintravilan.

Terenulreglementatesteînsuprafațamăsuratătotală de 26.000 mp.

     Se propun noi reglementări care să deservească terenului generator de P.U.Z., unde este propusă o zonificare pe doua zone de studiu, zone a căror funcțiuni vor fi:

  • zona 1 care este propusă a fi reglementatăpentru a deservifuncțiuniiurbanedestinatăindustrieinepoluante cu zona de producție de elemente prefabricate din beton cu zona de sortareșidepozitareagregateminerale (Ind.nep. - Zona 1).
  • zona2 care este propusă a fi reglementatăpentru a deservifuncțiuniiurbanedestinatăcirculațieirutiere, acostamentestradale, rigolestradaleșispatiiverzi (Cir.rut. - Zona 2).

Obiectivele principale ale prezentului plan au fost identificate ca fiind următoarele:

Obiectivulprezentului plan, îlconstituiestudiulcondițiilorîn care se poatedezvoltaorașulOdobești. Terenulgenerator de P.U.Z. se aflaînextravilanulorașuluiOdobești, T31, P477, Nr. cad. 60452, judetul Vrancea si este propus a fi atrasînintravilan. Se propunreglementărinoi, prin care se vor creadoua zone distincte.

 

În prezent terenul reglementat este folosit ca teren agricol, având categoria de folosință arabil.

SOLUTIE DE ZONIFICARE PROPUSĂ PENTRU PREZENTA DOCUMENTAȚIE DE URBANISM ZONALĂ

Suprafațatotalăteren generator de P.U.Z. S=26400.00mp propusă de zonificatîn:

  • Zona 1 - Ind.nep.                                                                                S = 23760.00mp
  • Zona 2 - Cir.rut.                                                                                 S =   2640.00mp

Zonificarea funcțională – reglementări, bilanț teritorial, indici urbanistici

Pentru realizarea obiectivului dorit se propune schimbarea zonificării funcționale, astfel:

BILANȚ TERITORIAL CONFORM MODULUI DE FOLOSINȚĂ A TERENURILOR SUPRATERANE – TEREN GENERATOR DE P.U.Z.

ZONIFICARE FUNCȚIONALĂ

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFAȚA

PROCENT

(%) dinsuprafațatotală

SUPRAFAȚA

PROCENT

(%) dinsuprafațatotală

Teren agricol-arabil, situatia existenta

26400.00mp

100.00%

0.00mp

0.00%

Cladiri destinate functiunii de industrie nepoluanta, cladiri pentru productie de elemente prefabricate din beton - Zona 1

0.00mp

0.00%

6600.00mp

25.00%

Zona de sortare si depozitare agregate minerale - Zona 1

0.00mp

0.00%

5808.00mp

22.00%

Alei carosabile, parcari supraterane, alei pietonale propuse  - Zona 1

0.00mp

0.00%

4488.00mp

17.00%

Dotari conexe (platforma pubele ecologice propusa) - Zona 1

0.00mp

0.00%

264.00mp

1.00%

Spatii verzi amenajate propuse  - Zona 1

0.00mp

0.00%

6600.00mp

25.00%

Alei carosabile, acostamente si rigole stradale propuse - Zona 2

0.00mp

0.00%

1980.00mp

7.50%

Spatii verzi amenajate propuse - Zona 2

0.00mp

0.00%

660.00mp

2.50%

TOTAL TEREN GENERATOR DE P.U.Z.

26400mp

100.00 %

26400.00mp

100.00 %

 

Indicatori urbanistici propuși sunt:

zona reglementatăpentruindustrienepoluantă-clădiri de producțienepoluantășibirouri ( Zona1):

P.O.T.maximadmisibilpropus= 25.00%

C.U.T.maximadmisibilpropus= 0,50

 

R.H.max.admisibil= P+1E

H.max.admisibil= 12.00 m

 

Prin reglementarea terenului generator de P.U.Z, se vor genera funcțiuni noi, astfel:

- funcțiune pentru industrie nepoluantă cu zona de producție de elemente prefabricate din beton cu zona de sortare și depozitare agregate minerale (Ind.nep. - Zona 1) - Noua funcțiune va include o zonă de sortare cu mai multe zone de depozitare pentru agregate minerale, va conține mai multe unități de producție (realizate pe etape de construire diferite) pentru realizarea de elemente prefabricate din beton (o stație de realizat beton care va fi corelată la alte clădiri unde betonul va fi turnat în forme, iar mai departe va sta la uscat sau va urma alte tratamente necesare), va fi realizată o clădire de birouri pentru a gestiona activitățile zilnice, o cabină poartă pentru a limita accesul în incintă și un cântar basculă;

- funcțiune destinată circulației rutiere, acostamente stradale, rigole stradale și spații verzi (Cir.rut.- Zona 2);

  • asigurarea căilor de circulație și a căilor de acces, prin examinarea celor existente, validarea dimensionarii acestora, modernizarea acestora dupa caz și realizarea altor căi de circulație și accesuri noi, în funcție de soluția urbană propusă de reglementat;
  • asigurarea rețelelor edilitare în sistem centralizat și poziționarea restricțiilor rețelelor edilitare în raport cu zona studiată și terenul care a generat P.U.Z.;
  • reglementarea de spațiiverzi și plantate, decorative, de aliniamentși curoldeprotecție față de vecinătăți conform prescriptiilor din H.G. 525/1996;
  • reglementarea zonelor edificabile care vor avea la bază retrageri stradale, Codul Civil, retrageri conform normativ P119, studii de însorire (dupa caz) și restrictii ale rețelelor edilitare.

 

Investiția preconizată prin prezentul plan presupune construirea următoarelor obiective și dotări:

  • 3 hale de producție de elemente prefabricate din beton cu zonă de uscare și depozitare;
  • 8 zone de depozitare pentru agregate minerale – padocuri betonate și separate prin pereți;
  • o clădire de birouri;
  • o cabina poartă și un cântar basculă;
  • amenajarea accesului carosabil și pietonal din DN 2D, acostamente, rigolă și spații verzi;
  • parcări;
  • echipare hidroedilitară;
  • împrejmuire.

 

Pentru accesul din drumul național DN2D, se propune amenajarea unui circuit format din bandă de decelerare și bandă de accelerare, care vor avea un nod de comunicare comun, la care se propune amenajarea și a unei porțiuni de drum colector.

 

Echipare edilitară:

  1. Alimentarea cu apă:

Sursa de apă utilizată în scop igienico-sanitar și tehnologic o va reprezenta un puț forat cu adâncimea aproximativă de 70 m, un debit estimat de 1,5 l/s. Apa potabilă pentru angajați va fi asigurată din dispozitive tip La Fântâna.

Instalații de captare: Forajul va fi exploatat cu o electropompă submersibilă cu Q = 6 mc/h.

Instalații de distribuție: Forajul va alimenta cu apă punctele de consum prin conducte exterioare în lungime de 170 m.

  1. Evacuarea apelor uzate:

Apele uzate menajere și tehnologice vor fi evacuate printr-o rețea de tuburi din PVC cître un bazin etanș vidanjabil cu V = 40 mc.

Apele pluviale vor fi colectate de pe clădiri prin jgheaburi, olane și burlane și de pe platforma betonată din incintă, ajungând printr-o sistematizare pe verticală pe spațiile verzi de pe terenurile proprii.

Apele pluviale din zona parcărilor vor fi preluate de o rețea colectoare de canalizare meteorică, realizată din rigole pluviale betonate carosabile și o conductă pluvială din PVC, în lungime totală de 70 m. După preepurarea printr-un separator de hidrocarburi cu filtru coalescent șu un volum V=5 mc, apele pluviale vor fi evacuate într-un bazin de retenție din beton, bicompartimentat cu V total = 40 mc.

  1. Alimentarea cu energie electrică

Pe latura de sud a terenului generator de P.U.Z., la aproximativ 9.00m față de limita de proprietate aflată spre drumul național DN2D, se află o rețea transportatoare de energie electrică, care traverseazăterenul de la vest la est. Soluția tehnică propusă este de montare a unui post de transformare racordat la aceasta aeriana de transport a energiei electrice, iar mai departe racordarea prin subteran a obiectivelor propuse de realizat.

Aprobarea și executia acestor propuneri se va realiza într-o etapă viitoare de proiectare și va avea la baza avizul deținătorului rețelei.

  1. Incălzirea spațiilor pe perioada rece a anului

În aproprierea zonei studiate existărețea de distribuție gaze naturale care traversează zona studiată paralel cu drumul național DN2D. Soluția de încălzire propusă va fi rezolvată prin racord la rețeaua stradală de gaze naturale, care va fi utilizat la alimentarea centralelor din incintă.

 

b) gradul în care planul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: reglementările stabilite prin prezentul PUZ vor fi obligatorii pentru documentația de autorizare pentru imobilele cuprinse în planul propus.

Amplasamentul reglementat este prin Planul Urbanistic General al orașului Odobești în zona cu destinație de agricultura (S=26400 mp).

c) relevanţa planului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

- În activitatea de proiectare vor fi avute în vedere prevederile la zi ale legislației privind creșterea performanței energetice a clădirilor. În principal vor fi avute în vedere Legea 372/2005 privind performanța energetică a clădirilor și Legea nr. 121 din 18 iulie 2014 privind eficienţa energetică, care obligă la reducerea consumului de energie la nivelul utilizatorului final.

 Deșeurile menajere si valorificabile se vor colecta în europubele amplasate pe spaţiu special amenajat și vor fi preluate de operatorul local de servicii de salubritate.

d) problemele de mediu relevante pentru plan:- nu este cazul

Spațiile verzi amenajate propuse:

 – zona 1 – 6600 mp , respectiv 25% din suprafața totală a terenului.

– zona 1 – 660 mp , respectiv 2,5% din suprafața totală a terenului.

e) relevanţa planului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: 

Prevederile planului răspund cerințelorDirectivei 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deşeurile.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor:Implementarea planului nu produce efecte negative asupra mediului, dar există riscul ca în perioada de execuție să apară efecte negative.

b) natura cumulativă a efectelor:nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avȃnd în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus.

c)natura transfrontieră a efectelor:nu este cazul;

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):

- se va respecta legislația privind sănătatea populației.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţialafectate):-Terenul destinat PUZ este amplasat în extravilanul orașului Odobești, pe partea de est a localității , la o distanță de aproximativ 5,6 km.

Terenul este delimitat de următoarele vecinătăți:

Nord – alte terenuri proprietăți private cu funcțiune agricolă și destinație arabilă;

Est – alte terenuri proprietăți private cu funcțiune agricolă și destinație arabilă;

Sud – drumul național DN 2D;

Vest – alte terenuri proprietăți private cu funcțiune agricolă și destinație arabilă.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

 (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul.

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului;

 (iii) folosirea terenului în mod intensiv: prin PUZ se stabilesc modul de ocupare a terenului și procentul minim de spații verzi organizate pe solul natural pentru împiedicarea folosirii terenului în mod intensiv;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional:nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

Obligaţiile titularului:- titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respectacondiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 4/17.01.2024 emis de Primăria orașului Odobești, a avizului de gospodărire a apelor nr. 70/20.05.2024 emis de A.B.A. Siret, avizului nr. 78/08.02.2024 emid de D.A.J Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile rezultate din activitatile medicale si valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 11961/04.10.2023 și a completărilor înregistrate la APM Vrancea cu nr. 7415/18.06.2024) precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M. Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin publicarea în ziarul „ Monitorul de Vrancea” în ediţiile din 27.09.2023 şi din 02.10.2023 .

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind

decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.