Înapoi

Decizia etapei de incadrare (initiala) privind Planul Urbanistic Zonal: ,,Construire de locuințe nZEB plus pentru tineri în municipiul Adjud, județul Vrancea” în intravilanul municipiului Adjud, str. Copăcești, nr. 76, T 120, P 625, CF 50195, județul Vrancea - titular - U.A.T. MUNICIPIUL ADJUD

NR. 12861 / 21.11.2023

 

DECIZIA ETAPEI  DE  ÎNCADRARE

( inițială )

 

           Ca urmare a notificării adresate de:  U.A.T. MUNICIPIUL ADJUD cu sediul în municipiul Adjud, str. Stadionului, nr. 2, județul Vrancea, privind Planul Urbanistic Zonal: ,,Construire de locuințe nZEB plus pentru tineri în municipiul Adjud, județul Vrancea” în intravilanul municipiului Adjud, str. Copăcești, nr. 76, T 120, P 625, CF 50195, județul Vrancea, înregistrată la sediul  A.P.M. Vrancea cu nr. 12861/31.10.2023, în baza:

 

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor; pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului și a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia cu modificările și completările ulterioare,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe,
  • având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de:  16.11.2023 - etapa de încadrare;
  • în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL – ,,Construire de locuințe nZEB plus pentru tineri în municipiul Adjud, județul Vrancea” în intravilanul municipiului Adjud, str. Copăcești, nr. 76, T 120, P 625, CF 50195, județul Vrancea, titular: U.A.T. MUNICIPIUL ADJUD cu sediul în municipiul Adjud, str. Stadionului, nr. 2, județul Vrancea, nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele:

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5,  alin. (3) - lit. c).

 

1.Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

  1. Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Terenul studiat este în suprafață de 2503 mp și este situat în intravilanul municipiului Adjud, str. Copăcești, nr. 76, T 120, P 625, CF 50195, județul Vrancea. Terenul aparține UAT Adjud conform extrasului de carte funciară pentru informare nr. 50195 din 10.01.2023.

În prezent terenul generator de P.U.Z. face parte din intravilanul municipiului Adjud și conform PUG al municipiului Adjud, se află în U.T.R. 10, teren cu funcțiunea de locuire din subzona Lm (locuințe P, P+1E) cu dotări complementare și este propus a fi reglementat pentru a deservi funcțiunii destinate locuirii în sistem colectiv cu dotări conexe și complementare cu regim de înălțime maxim admisibil P+2E.

 

     Vecinătăți și distanțele față de limitele de proprietate și clădirile din terenurile învecinate:

-la Nord – proprietate privată cu funcțiunea agricolă-arabil; distanța de la limita de proprietate până la limita edificabilă de pe această latură va fi de aprox. 3 m;

-la Est –  proprietate privată cu funcțiunea agricolă-arabil; distanța de la limita de proprietate până la limita edificabilă de pe această latură va fi de aprox. 3 m;

-la Sud – două terenuri cu destinație de locuire individuală din domeniul privat; distanța de la limita de proprietate până la limita edificabilă de pe această latură va fi de aprox. 3 m, iar de la limita edificabilă până la cea mai apropriată locuințe individuală va fi de minim 99,80 m;

-la Vest – teren domeniul public care încastrează 4 clădiri proprietăți private (asociații de locatari – locuințe colective); distanța de la limita de proprietate până la limita edificabilă de pe această latură va fi de aprox. 7 m (retragere care permite amenajarea unei căi de circulație terestră auto, cu câte o bandă de circulație pe sens).

 

Principalele elemente ale temei program sunt :

  • Reglementarea terenului generator de P.U.Z. aflat în U.T.R. 10, teren cu funcțiune de locuire, în funcțiune de locuire colectivă și dotări conexe și complementare, cu noi indicatori urbanistici;
  • Amenajarea accesului auto și pietonal în incintă și amenajarea unei căi de circulație auto și pietonală de incintă, pentru a deservi funcțiunii propuse de reglementat. Accesul împreună cu calea de circulație auto și pietonală de incintă vor fi reglementate conform prescriptiilor din R.L.U. P.U.G. Adjud, respectiv HG 525/1996;
  • Normarea numărului de locuri de parcare pentru a deservi funcțiunii urbane propuse de reglementat conform prescriptiilor din R.L.U. P.U.G. Adjud, respectiv HG 525/1996;
  • Creare zone amenajate cu spații verzi și plantate, conform prescriptiilor din R.L.U. P.U.G. Adjud.
  • Împrejmuire perimetrală, unde este necesar, conform prescriptiilor din R.L.U. P.U.G. Adjud;
  • Evaluarea rețelelor edilitare din zona studiată și împrejurimile acesteia, pentru a deservi noii funcțiuni propuse;
  • Amenajarea unui loc de joacă pentru copii;
  • Amplasarea unei platforme pentru pubele ecologice.

 

BILANȚ TERITORIAL PROPUS ÎN PARCELA CARE A GENERAT P.U.Z.

Zone funcționale

Situația existenă

Situația propusă

Suprafață mp

Procent din suprafața totală  %

Suprafață mp

Procent din suprafața totală  %

Zonă teren generator de P.U.Z., destinată locuințelor colective, cu indicatori urbanistici nereglementați

2503 mp

100 %

0.00 mp

0.00 mp

Locuințe colective P+2E – propus

0.00 mp

0.00 %

1001,20 mp

40 %

Dotări conexe (loc de joacă pentru copii – spațiu verde, platformă pubele ecologice propusă)

0.00 mp

0.00 %

75,09 mp

3%

Alei carosabile, parcări supraterane și alei pietonale propuse

0.00 mp

0.00 %

1051,26 mp

42 %

Spații verzi amenajate propuse

 

 

375,45 mp

15 %

Total teren care a generat PUZ

2503 mp

100%

2503 mp

100%

 

Indicatori urbanistici propuși:

P.O.T. maxim admis propus = 40.00%

C.U.T. maxim admis propus = 1.20

R.H. maxim admis propus = P+2E

H maxim admis propus = 11,50 m.

Locurile de parcare vor respecta R.L.U. P.U.G. Adjud, respectiv HG 525/1996.

 

Echiparea edilitară și tehnico – sanitară

Alimentarea cu apă – se va realiza prin branșament la rețeaua stradală existentă în strada Copăcești;

Apele uzate menajere – se va realiza prin branșament la rețeaua stradală existentă în strada Copăcești;

Apele pluviale – vor fi dirijate în sistem centralizat prin rețeaua de ape pluviale, care se va deversaîn rețeaua stradală din strada Copăcești; se propune extinderea rețelei pluviale din strada Copăcești (aproximativ 100 ml) până în dreptul aleii de legătură dintre strada Copăcești si terenul generator de P.U.Z.;

Alimentarea cu gaze naturale – se va realiza prin branșament la rețeaua stradală existentă în strada Copăcești;

Energia electrica – prin branșament la rețeaua electrică existentă în strada Copăcești;

Telecomunicații – prin branșament la rețeaua existentă în strada Copăcești;

Căi de comunicații – accesul se va face din strada Copăcești, iar toate aleile din incintă vor fi corelate cu acesta.

Deșeurile – colectarea și depozitarea deșeurilor se va face controlat, în containere speciale (pubele), urmând a fi eliminate/valorificate prin operatori economici autorizați.

 

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri și programe, inclusiv, pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: Planul stabilește obiectivele, acțiunile și măsurile, pe baza analizei multicriteriale a situației existente și propuse pe segmentul de teren studiat.     … 

c) relevanța planului sau programului în/pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: - planul creează cadrul pentru dezvoltarea unor proiecte privind inserția unor noi functiuni urbane precum locuințe colective, dotări conexe, cai de circulatie auto si pietonale si spatii verzi, și nu este relevant din perspectiva dezvoltării durabile.

- noua investiție propune construirea de locuințe Nzeb (Nearly Zero-Energy Building – casă cu consum de energie aproape zero), altfel spus clădiri cu perfrmanță energetică foarte ridicată. Performanța energetică este definită ca fiind „cantitatea de energie necesară pentru a satisface necesarul de energie corespunzător unei utilizări tipice a clădirii, care include, între altele, energia utilizată pentru încălzire, răcire, ventilație, apă caldă și iluminat”. Pentru clădirile cu necesar foarte redus de energie, cât mai aproape de zero, energia provine într-o măsură cât mai mare din surse regenerabile de energie, inclusiv cu energie din surse regenerabile produsă la faţa locului sau în apropiere. Necesarul de energie din surse convenţionale este in cazul nZEB aproape egal cu zero sau este foarte scăzut şi este acoperit, în cea mai mare măsură, cu energie din surse regenerabile.

d)probleme de mediu relevante pentru plan: Zona studiată nu prezintă disfunctionalități majore care sa împiedice realizarea unei astfel de investiții.

e) relevanța planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale și comunitare  de mediu: prevederile planului vor respecta legislația națională și comunitară de mediu.

 

2. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, în special :

  1. probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor: Soluția recomandată prin plan nu introduce efecte negative suplimentare asupra solului, subsolului, aerului, apei, microclimatului apelor de suprafață, vegetației, faunei sau peisajului.
  2. natura cumulativă a efectelor – Nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, având în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorită accidentelor): Implementarea planului nu produce efecte negative asupra mediului, dar există riscul ca în perioada de execuție a lucrărilor să apară efecte negative.
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografică și mărimea populaţiei potenţial afectată) – Terenul studiat este în suprafață de 2503 mp este situat în intravilanul municipiului Adjud, str. Copăcești, nr. 76, T 120, P 625, CF 50195, județul Vrancea, conform Certificatului de urbanism nr. 100/30.03.2023 emis de Consiliul Județul Vrancea.
  6. valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

             (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

             (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului  

           (iii) folosirea terenului în mod intensiv : prin PUZ se stabilesc modul de ocupare a terenului și procentul minim de spații verzi organizate pe solul natural pentru împiedicarea folosirii terenului în mod intensiv;

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

 Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în: Certificatul de Urbanism nr. 100/30.03.2023 si anexa nr. 1088/30.03.2023 la Certificatul de Urbanism nr. 100/30.03.2023, precum și a actelor menționate în acesta, emise de Consiliul Județean Vrancea;
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • Realizarea proiectelor de investiţii se va face cu respectarea regulamentului local de urbanism, fără afectarea calităţii factorilor de mediu, a peisajului şi a cadrului natural existent.
  • Amenajarea în incinta obiectivului a unei zone pentru colectarea selectivă a deşeurilor provenite din activitatea desfăşurată pe amplasament.
  • Respectarea limitelor prevăzute de HG 352/2005 - NTPA 002, pentru apele uzate menajere evacuate în reţeaua publică de canalizare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • Se va respecta întocmai funcţiunea propusă prin proiectul de Plan Urbanistic Zonal.
  • Amplasarea, proiectarea şi realizarea construcţiilor se va face cu respectarea prevederilor OMS nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei.
  • Amenajarea şi întreţinerea de către titularul proiectului de plan a spaţiului verde prin înierbare sau amenajare de grădini de faţadă, plantarea de arbori pentru constituirea de perdele de protecţie în zona de protecţie a drumurilor, aliniamentelor stradale, vecinătăţi.
  • Titularul proiectului, proiectantul şi constructorul au obligaţia de a lua toate măsurile legale în vederea asigurării stabilităţii generale şi locale. Amplasarea, proiectarea şi realizarea construcţiilor se va face cu respectarea recomandărilor/condiţiilor din studiul geotehnic şi alte studii de specialitate avizate conform legii.
  • De a supune procedurii de adoptare a planului mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 12861/31.10.2023), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018  privind evaluarea  impactului asupra mediului anumitor proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

         

            Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

 

Documentaţia care a stat la baza deciziei: Certificatul de Urbanism nr. 100/30.03.2023 și anexa nr. 1088/30.03.2023 la Certificatul de Urbanism nr. 100/30.03.2023 emise de Consiliul Județean Vrancea; memoriu general de prezentare, regulament local de urbanism, planșe: încadrare în zonă; plan reglementări urbanistice – zonificare;

 

 Informarea și participarea publicului :

          Agentia pentru Protectia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului  la informație prin :

  • Publicarea în cotidianul „Monitorul de Vrancea” în edițiile din zilele:  25.10.2023 și 27-29.10.2023 a anunțurilor privind prima versiune a planului în vederea obținerii avizului de mediu și declanșarea etapei de încadrare.
  • Anunț public privind luarea deciziei etapei de încadrare, afișat pe pagina de internet a Agenției pentru Protecția Mediului din luna noiembrie 2023;
  • Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.
  • În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.
  • În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.