Înapoi

Decizia etapei de incadrare privind Planul urbanistic zonal - "Elaborare PUZ pentru zonă cu locuințe colective maxim P+10, zonă pentru comerț P+2 (Shopping Center) și prestări servicii P+2ER, realizare accesuri și echipare edilitară ", propus a fi amplasat în Focșani, b-dul București/str. Anghel Saligny, T158, P 8100, 8116, 8119, 8132, 8154, 8156, 8157, 8148, 8104, 8110, 8101, 8148, jud. Vrancea - titular - S.C. COMETEX SRL

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

 

Nr. 4344/ 23.04.2024

 

         Ca urmare a notificării depuse de COMETEX SRL , titularul al PUZ - "Elaborare PUZ pentru zonă cu locuințe colective maxim P+10, zonă pentru comerț P+2 (Shopping Center) și prestări servicii P+2ER, realizare accesuri și echipare edilitară",  înregistrată la A.P.M.Vrancea cu nr. 11937/04.10.2023, în baza H.G. nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcţionarea  Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului și a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia și a H.G.  nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe și a consultării Comitetului Special Constituit, întrunit în data de 18.04.2024,  A.P.M. Vrancea decide că :

  • Planul urbanistic zonal - "Elaborare PUZ pentru zonă cu locuințe colective maxim P+10,

zonă pentru comerț P+2 (Shopping Center) și prestări servicii P+2ER, realizare accesuri și echipare edilitară ", propus a fi amplasat în Focșani, b-dul București/str. Anghel Saligny, T158, P 8100, 8116, 8119, 8132, 8154, 8156, 8157, 8148, 8104, 8110, 8101, 8148, jud. Vrancea, titular de plan COMETEX SRL  cu sediul în Voluntari, str. Șoseaua București Nord nr. 10 , jud. Ilfov, necesită evaluare de mediu cu obligativitatea efectuării Raportului de Mediu , urmând a fi supus procedurii de adoptare cu aviz de mediu.

 

Motivele care au stat la baza deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează în categoria planurilor ce se supun evaluării de mediu conform H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe - capitolul II, art.5, alin.2. lit.a ;

- planul stabileşte cadrul pentru emiterea viitoarelor acorduri de mediu pentru proiecte care se încadrează în Anexa 2 din Legea nr.292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului, cu modificările și completările ulterioare ;

  • planul urbanistic zonal, mai sus menționat, nu intră sub incidenţa art. 28 al OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările ulterioare, deoarece nu se suprapune rețelei județene de arii naturale protejate de interes național și comunitar.

 

  1. Caracteristicile planului urbanistic zonal, în special,la:
  • Amplasamentul, natura, mărimea și condițiile de funcționare:

Terenurile generatoare de P.U.Z. se află în intravilan Municipiul Focșani, Bd. București/ Strada Anghel Saligny, T158, P8100, P8116, P8119, P8132, P8154, P8156, P8157, P8148, P8104, P8110, P8101, P8148, Nr. cad. 50039, 50818, 50963, 50967, 50972, 50978, 50979, 51750, 52605, 52628, 70668, județul Vrancea și sunt propuse a fi reglementate cu noi funcțiuni urbane. În noua soluție de zonificare urbană se propun noi căi de circulație auto și pietonale care vor traversa terenurile generatoare de P.U.Z. și vor face legatura cu domeniul public, respectiv Bd. București, Str. Anghel Saligny și Str. Militari.

Terenurile generatoare de PUZ se află în U.T.R. 18 - I.D. 18 SI I.S. 18 - zona destinata unităților industriale si depozite existente, parțial zona de institutii si servicii, functiuni complementare de servicii, accesuri carosabile, pietonale, zone verzi si retele edilitare. Terenurile generatoare de P.U.Z. nu se afla in raza de 100.00m - zona de protectie, a unui monument istoric sau sit arheologic.

 

În noile parcele propuse de lotizat, se vor propune:

  • Funcțiune destinată circulației rutiere, pietonale și spații verzi (Cir.rut.+ Sp.v.- Parcela 1, Parcela  2, Parcela 4, Parcela 5, Parcela 13)
  • Funcțiune destinată căilor de circulație rutieră și pietonală (Cir.rut. - Parcela 3)
  • Funcțiune destinată locuințelor colective - Parcela 7
  • Funcțiune destinată serviciilor de interes general (servicii medicale, manageriale,

     tehnice, profesionale, sociale, colective si personale) - Parcela 8

  • Funcțiune destinată comerțului și prestări servicii - Parcela 9, Parcela 12
  • Funcțiune destinata turismului și agrementului sportiv - Parcela 10, Parcela 14
  • Funcțiune destinată spațiilor verzi și plantate (Sp.v. - Parcela 11)

 

SOLUȚIE DE LOTIZARE PROPUSĂ PENTRU PREZENTA DOCUMENTAȚIE DE URBANISM ZONALĂ

Suprafața totală teren generator de P.U.Z. S=221841.00mp propusă de lotizat in:

  • P1 - Cir.rut.+Sp.v.                                                   S =       189.00 mp
  • P2 - Cir.rut.+Sp.v.                                                   S =       214.00 mp
  • P3 - Cir.rut.                                                            S =       265.00 mp
  • P4 - Cir.rut.+Sp.v.                                                   S =     1211.00 mp
  • P5 - Cir.rut.+Sp.v.                                                   S =   16297.00 mp
  • P6 - Cir.rut.+Sp.v. (functiune aprobata conform H.C.L. 514 / 2019)                                                                                                               S =     6397.00 mp
  • P7 - L.c. -                                                               S =   77443.00 mp
  • P8 - Ser.Med.Mng.Teh.Prof. Soc.Col.Pers.                    S =     5669.00 mp
  • P9 - Com.+Prest.serv                                                S =   24497.00 mp
  • P10 - Tur.Agr.Spo.                                                   S =     7261.00 mp
  • P11 - Sp.v.                                                              S =   11437.00 mp
  • P12 - Com.+Prest.serv                                              S =   55218.00 mp
  • P13 - Cir.rut.+Sp.v.                                                  S =     8442.00 mp
  • P14 - Tur.Agr.Spo.                                                   S =     7301.00 mp

 

În interiorul terenurilor care au generat P.U.Z., pot fi propuse următoarele posibilități de mobilări urbane:

- Posibilă soluție de mobilare urbană P7

P.O.T.          40.00% =>      S=30977.20mp

C.U.T. 2.30             =>      S=71247.56mp

100.00mp / unitate locativă

713 unități locative

1069 locuri de parcare necesare

- Posibilă soluție de mobilare urbană P8

P.O.T.  40.00%         => S=2267.60mp

C.U.T. 1.20             => S=2721.12mp

27 săli de clasa - 27 cadre școlare (4loc./12cad.)

9 locuri de parcare necesare cadre scolare

3 locuri autocare pentru învățământ universitar

sau

25 cadre medicale

7 locuri de parcare

- Posibilă soluție de mobilare urbană P9

P.O.T.  40.00%         => S=9798.80mp

C.U.T. 1.20             => S=11758.56mp

236 locuri de parcare necesare

- Posibilă soluție de mobilare urbană P10

P.O.T.  40.00%         => S=2904.40mp

C.U.T. 1.20             => S=3485.28mp

20 locuri de parcare necesare

- Posibilă soluție de mobilare urbană P12

P.O.T. 40.00% => S=22087.20mp

C.U.T. 1.20             => S=26504.64mp

531 locuri de parcare necesare

- Posibila soluție de mobilare urbană P14

P.O.T.  40.00%         => S=2920.40mp

C.U.T. 1.20             => S=3504.48mp

20 locuri de parcare necesare

 

Indicatori urbanistici propusi:

- Zona reglementata pentru locuințe colective - Parcela 7

P.O.T. maxim admisibil propus       40.00 %

C.U.T. maxim admisibil propus       2.30

R.H.min. admisibil propus             = P+3E;

R.H.max. admisibil propus             = P+10E;

H.min. admisibil propus                = 13.00m;

H.max. admisibil propus                = 35.00m;

- Zona reglementata pentru servicii de interes general (servicii medicale, manageriale, tehnice, profesionale, sociale, colective si personale) - Parcela 8

P.O.T. maxim admisibil propus       40.00 %

C.U.T. maxim admisibil propus       1.20

R.H.max. admisibil propus             = P+2E;

H.max. admisibil propus                = 15.00m;

- Zone reglementate pentru comert si prestari servicii - Parcela 9, Parcela 12

P.O.T. maxim admisibil propus       40.00 %

C.U.T. maxim admisibil propus       1.20

R.H.max. admisibil propus             = P+2E;

H.max. admisibil propus                = 15.00m;

- Zona reglementata pentru turism si agrement sportiv - Parcela 10, Parcela 14

P.O.T. maxim admisibil propus       40.00 %

C.U.T. maxim admisibil propus       1.20

R.H.max. admisibil propus             = P+2E;

H.max. admisibil propus                = 15.00m;

 

BILANT TERITORIAL CONFORM MODULUI DE FOLOSINTA A TERENURILOR SUPRATERANE – TERENURI GENERATOARE DE P.U.Z.

ZONIFICARE FUNCTIONALA

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT

(%) din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT

(%) din suprafata totala

Unitati industriale si depozite, functiuni complementare

213565.00mp

96.27%

0.00mp

0.00%

Institutii si servicii, functiuni complementare

1879.00mp

0.85%

0.00mp

0.00%

Cir.rut.+Sp.v. - circulatie pietonala - P1 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

5.50mp

0.01%

Cir.rut.+Sp.v. - spatii verzi - P1 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

183.50mp

0.08%

Cir.rut.+Sp.v. - circulatie carosabila - P2 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

120.50mp

0.05%

Cir.rut.+Sp.v. - circulatie pietonala - P2 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

46.00mp

0.02%

Cir.rut.+Sp.v. - spatii verzi - P2 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

47.50mp

0.02%

Cir.rut. - circulatie carosabila - P3 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

231.00mp

0.10%

Cir.rut. - circulatie pietonala - P3 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

34.00mp

0.01%

Cir.rut.+Sp.v. - circulatie carosabila - P4 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

315.00mp

0.14%

Cir.rut.+Sp.v. - circulatie pietonala - P4 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

135.50mp

0.06%

Cir.rut.+Sp.v. - spatii verzi - P4 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

759.50mp

0.34%

Cir.rut.+Sp.v. - circulatie carosabila - P5 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

10317.00mp

4.65%

Cir.rut.+Sp.v. - circulatie pietonala - P5 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

4363.00mp

1.97%

Cir.rut.+Sp.v. - spatii verzi - P5 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

1617.00mp

0.73%

Cir.rut.+Sp.v. - circulatie carosabila - P6 (functiune aprobata conform H.C.L. 514 / 2019)

2705.00mp

1.22%

2705.00mp

1.22%

Cir.rut.+Sp.v. - circulatie pietonala si pista biciclete - P6 (functiune aprobata conform H.C.L. 514 / 2019)

2290.00mp

1.03%

2290.00mp

1.03%

Cir.rut.+Sp.v. - spatii verzi - P6 (functiune aprobata conform H.C.L. 514 / 2019)

1402.00mp

0.63%

1402.00mp

0.63%

L.c. - cladiri locuinte colective - 40.00% din P7 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

30977.20mp

13.96%

L.c. - spatii verzi pentru locuinte colective - 9.00% din P7 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

6814.94mp

3.07%

L.c. - alei carosabile, pietonale si parcari pentru locuinte colective - 44.00% din P7 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

34229.85mp

15.43%

L.c. - dotari conexe (locuri de joaca pentru copii, platforme pubele ecologice) pentru locuinte colective - 7.00% din P7 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

5421.01mp

2.44%

Ser.Med.Mng.Teh.Prof. Soc.Col.Pers.- cladiri pentru servicii medicale, de management, tehnice, profesioanale, sociale, colective, personale - 40.00% din P8 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

2267.60mp

1.02%

Ser.Med.Mng.Teh.Prof. Soc.Col.Pers.- spatii verzi pentru servicii medicale, de management, tehnice, profesioanale, sociale, colective, personale - 12.00% din P8 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

680.28mp

0.31%

Ser.Med.Mng.Teh.Prof. Soc.Col.Pers.- alei carosabile, pietonale si parcari pentru servicii medicale, de management, tehnice, profesioanale, sociale, colective, personale - 45.00% din P8 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

2551.05mp

1.15%

Ser.Med.Mng.Teh.Prof. Soc.Col.Pers.- dotari conexe pentru servicii medicale, de management, tehnice, profesioanale, sociale, colective, personale - 3.00% din P8 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

170.07mp

0.08%

Com.+Prest.serv - cladiri pentru comert si prestari servicii - 40.00% din P9 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

9798.80mp

4.42%

Com.+Prest.serv - spatii verzi pentru comert si prestari servicii - 13.00% din P9 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

3184.61mp

1.44%

Com.+Prest.serv - alei carosabile, pietonale si parcari pentru comert si prestari servicii - 46.00% din P9 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

11268.62mp

5.08%

Com.+Prest.serv - dotari conexe pentru comert si prestari servicii - 1.00% din P9 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

244.97mp

0.11%

Tur.Agr.Spo. - cladiri pentru turism si agrement sportiv - 40.00% din P10 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

2904.40mp

1.31%

Tur.Agr.Spo. - spatii verzi pentru turism si agrement sportiv - 25.00% din P10 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

1815.25mp

0.82%

Tur.Agr.Spo. - alei carosabile, pietonale si parcari pentru turism si agrement sportiv - 34.00% din P10 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

2468.74mp

1.11%

Tur.Agr.Spo. - dotari conexe pentru turism si agrement sportiv - 1.00% din P10 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

72.61mp

0.03%

Sp.v. - spatii verzi si plantate - P11 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

11437.00mp

5.16%

Com.+Prest.serv - cladiri pentru comert si prestari servicii - 40.00% din P12 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

22087.20mp

9.96%

Com.+Prest.serv - spatii verzi pentru comert si prestari servicii - 13.00% din P12 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

7178.34mp

3.24%

Com.+Prest.serv - alei carosabile, pietonale si parcari pentru comert si prestari servicii - 46.00% din P12 (functiune propusa de reglementat

0.00mp

0.00%

25400.28mp

11.45%

Com.+Prest.serv - dotari conexe pentru comert si prestari servicii - 1.00% din P12 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

552.18mp

0.25%

Cir.rut.+Sp.v. - circulatie carosabila - P13 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

4234.00mp

1.91%

Cir.rut.+Sp.v. - circulatie pietonala - P13 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

1822.00mp

0.82%

Cir.rut.+Sp.v. - spatii verzi - P13 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

2386.00mp

1.08%

Tur.Agr.Spo. - cladiri pentru turism si agrement sportiv - 40.00% din P14 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

2920.40mp

1.32%

Tur.Agr.Spo. - spatii verzi pentru turism si agrement sportiv - 25.00% din P14 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

1825.25mp

0.82%

Tur.Agr.Spo. - alei carosabile, pietonale si parcari pentru turism si agrement sportiv - 34.00% din P14 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

2482.34mp

1.12%

Tur.Agr.Spo. - dotari conexe pentru turism si agrement sportiv - 1.00% din P14 (functiune propusa de reglementat)

0.00mp

0.00%

73.01mp

0.03%

TOTAL ZONA STUDIATA

221841.00mp

100.00 %

221841.00mp

100.00 %

 

b) gradul în care planul influențează alte planuri sau programe, inclusiv pe cele care se integrează sau derivă din ele:

Planuri elaborate anterior prezentului PUZ:

  • P.U.Z. aprobat prin H.C.L. NR. 118 / 2020 - Zona cu functiune de locuire colectivă și servicii;
  • P.U.Z. ”Reglementări funcțiuni și accese pentru Strapungere str. Militari - str. Anghel Saligny”, beneficiar: Primaria municipiului Focșani, amplasament,  mun. Focșani, fosta incinta Mopaf SA, intravilan, t. 199, p. 11075, nr. cad. 61185, 61186, 50039, 51618, 54776, 53779, aprobat prin h.c.l. nr. 513 din 31.10.2019.

- Planul de Mobilitate Urbana Durabila al Municipiului Focsani propune pentru aceasta zona, resistematizarea infrastructurii de transport în vederea creșterii atractivității și accesibilității deplasărilor cu transportul public, cu bicicleta și pietonale.

Proiectul de plan poate influența în mod semnificativ alte planuri ce se vor dezvolta în zonă, prin funcțiunile propuse ( proiecte/activități existente).

c) relevanța planului sau programului în/pentru integrarea considerațiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Este necesară continuarea studierii posibilității integrării în proiectul de plan a considerentelor de mediu din perspectiva dezvoltării durabile.

d) probleme de mediu relevante pentru plan

Protecția calității apelor: rețeaua de alimentare cu apă și canalizare, respectiv modul de evacuare a apelor pluviale;

Protecția atmosferei:

Emisii de poluanți: Asigurarea agentului termic – centrale termice; poluanți specifici și gaze cu efect de seră;

Emisii rezultate din surse mobile: traficul și poluanții specifici rezultați.

Protecția împotriva zgomotului și vibrațiilor: schimbările semnificative ale modalităților de deplasare, prin creșterea numărului de mașini în zona amplasamentului, a agregatelor unităților de climatizare, va duce la creșterea nivelului de zgomot.

Riscul de accident, ținându-se seama în special de substanțele și tehnologiile utilizate: nu poate fi stabilit în această etapă procedurală.

e) relevanța planului pentru implementarea legislației naționale și comunitare de mediu:

Prevederile planului trebuie să răspundă cerințelor Directivei 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deşeurile.

 

  1. Caracteristicile efectelor și ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:
  1. Probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor: se vor analiza în cadrul raportului de mediu.
  2. Natura cumulativă a efectelor: se va analiza în cadrul raportului de mediu. Se va realiza predicția privind impactul potențial, respectiv:
  • Impactul proiectului de plan în sine;
  • Impactul cumulativ al acestuia cu alte proiecte / activități din zonă.
  1. Natura transfrontieră a efexctelor : nu este cazul.
  2. Riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu: nu poate fi stabilit în această etapă procedurală. Se va analiza în cadrul raportului de mediu.
  3. Mărimea și spațialitatea efectelor: se va analiza în cadrul raportului de mediu.
  4. Valoarea și vulnerabilitatea arealului posibil afectat, data de:
  • Caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: se va analiza în cadrul raportului de mediu.
  • Depășirea stadardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: se va analiza în cadrul raportului de mediu.
  • Folosirea terenului în mod intensiv :terenul ce are folosință actuală : teren curți construcții; destinația stabilită conform PUG/2000: zonă pentru unități industriale și depozite existente și parțial în zonă de instituții și servicii, cu funcțiuni complementare-servicii, locuire, accese carosabile și pietonale, spații verzi, rețele.

       Terenul va fi folosit în mod intensiv, necesită analiza în cadrul Raportului de mediu.

  1. Efectele asupra zonelor sau peisajelor care au statut de protejare recunoscut pe plan national,

comunitar sau internațional: nu este cazul

Informarea și participarea publicului:

       Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut în ziarul Monitorul de Vrancea in data 28.09.2023 și 02.10.2023 .

        Până la data luării deciziei nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului .

        

În conformitate cu prevederile art.12, alin.(2) din H.G. nr. 1076/2004 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare, pe care le trimite in scris la A.P.M. Vrancea , în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.