Procedura de aplicare a vizei anuale a autorizatiei de mediu - cf. ordin MMAP nr. 1150 / 27.05.2020
- Ordin MMAP nr. 1150 / 27.05.2020
Acte necesare:
- Declaratie pe propria răspundere
- Plata sumei de 100 reprezentand contravaloarea: viză anuală autorizatie de mediu, in contul agenției.
Cont Agenţia pentru Protecţia Mediului Botoşani – RO44TREZ1165032XXX000377 – cod fiscal 3372521.
Autorizatia de mediu
Autorizatia de mediu - actul tehnico-juridic emis de autoritatile competente pentru protectia mediului, prin care sunt stabilite conditiile si/sau parametrii de functionare a unei activitati existente sau a unei activitati noi cu posibil impact semnificativ asupra mediului, necesar pentru punerea acesteia in functiune.
Procedura de reglementare este stabilită prin OM nr. 1798/2007 pentru aprobarea Procedurii de emitere a autorizatiei de mediu, cu modificarile si completarile ulterioare.
Lista activităţilor pentru funcţionarea cărora este necesară obţinerea autorizaţiei de mediu este dată în Anexa 1 a OM nr. 1798/2007.
Actele necesare la depunerea solicitării:
- Cerere pentru emiterea Autorizației de mediu
- Fișa de prezentare și declarație, conform Anexei nr. 2 din OM nr. 1798/2007
- Certificat de înregistrare emis de Oficiul Registrului Comerțului
- Certificat constatator cu activitățile desfășurate la punctul de lucru, emis de Oficiul Registrului Comerțului
- Plan de situație și plan de încadrare în zonă
- Contracte pentru utilități și pentru preluarea deșeurilor
- Actul pentru spațiu
- Procesul verbal de constatare a respectării tuturor condițiilor impuse prin Decizia etapei de încadrare/acordul de mediu, întocmit de GNM-CJ Botoșani – unde este cazul
- Dovada că a fost făcută publică solicitarea, conform Anexei nr. 3 din OM 1798/2007
- Dovada achitării tarifului – 500 lei
- Înregistrare online a cererii de autorizare la adresa http://raportare.anpm.ro .
Transferul Autorizaţiei de mediu
- orice transfer de act de reglementare se va supune, în prealabil aplicării art. 10 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
- pentru transferul unui act de reglementare nu se percep taxe sau tarife.
Acte necesare pentru transfer:
- declaraţie pe propria răspundere dată de către noul titular că desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii pentru care a fost emisă autorizaţia de mediu;
- autorizaţia de mediu în original;
- copie după certificatul constatator şi încheiere emise de registrul comerţului cu privire la transferul dintre vechiul şi noul proprietar;
- copie certificat unic de înregistrare emis de ORC pentru noul titular;
- xerocopia actului care atestă dreptul de proprietate sau folosinţă asupra spaţiului pentru noul proprietar (ex. contract vânzare-cumpărare + extras c.f., contract închiriere, comodat etc.).